Szimulátoros információk kezdőknek

Raceroom és Assetto kormány beállítások (Logitech G27 és TM T300)

Egy kérés nyomán összeállítottam egy kis segédletet a Raceroom és az Assetto Corsa szimulátorok control és FFB beállításaihoz, hátha másoknak is hasznos lehet. Jómagam Logitech G27-hez állítottam be így, de aztán változtatás nélkül jó volt a Thustmaster T300 típushoz is. A pedálsor viszont mindkét esetben egy Fanatec Clubsport V2 volt, így az arra vonatkozó dolgok lehet, hogy módosítandóak más pedálok esetében, bár nem hinném, hogy túlzottan.

20170623-raceroom-sound-settings-02.jpg
20170623-raceroom-sound-settings-03.jpg
20170623-raceroom-video-basic-settings-02.jpg
Assetto-Corsa-T300-control-settings-1.jpg
Assetto-Corsa-T300-control-settings-2.jpg
Raceroom-T300-advanced-settings-1.jpg
Raceroom-T300-advanced-settings-2.jpg
Raceroom-T300-advanced-settings-3.jpg
Raceroom-T300-FFB-settings-1.jpg
Raceroom-T300-FFB-settings-2.jpg
Raceroom-T300-FFB-settings-3.jpg

Pár dolog magyarázatként és esetleg tanács. Először is, ez az én ízlésemnek megfelelő beállítás, tehát biztosan nem jó általános érvényűen. Másodszor, a Logitech alap driver-ében mindent hagytam gyári értéken (kivéve a 900 fokos kormányszöget), hogy az ne kavarjon bele semmibe. A Thrustmaster hasonló programjában szintúgy, csak a kormányszöget állítottam az alap 900-ról 1080 fokra.

A “Steering sensitivity” gyári értéke 50%, azt növelve pedig durván érzékennyé válik, ráadásul iszonyatosan koptatja a gumit. Ezt esetleg lehet csökkenteni és akkor kicsit jobban hasonlít a Raceroom-ban a kormányzás az Assetto Corsa-ban a kormány viselkedésére, illetve a gumikopás is jelentős mértékben csökkent. Volt, amikor 30%-ig is csökkentettem, ez megint ízlés kérdése, hogy kinek mikortól kezd el érzéketlenné válni.

A “Throttle sensitivity” vagyis a gáz érzékenysége 100%-on jó, ezt ellenőrizzük is felső részen látható csíkokkal, amelyek a pedálok működését modellezik. Régebben lejjebb vettem, aztán csodálkoztam, hogy miért megy el mellettem mindenki Indianapolis-ban. Mint kiderült, csak kb. 95%-ig nyitott a gázpedál. Fék (“Brake sensitivity”) esetén is 100%-on hagytam, mert az egyes autók setup-jában úgyis lehet állítani a fékerőt, inkább ott babrálok rajta annyira, hogy lehetőleg ne blokkoljon a legkeményebb féktávon a kerék.

Tettem be még pár képet a hangok beállításáról is, nálam így vált be, érzem leginkább élvezhetőnek a Raceroom amúgy remek hanghatásait. Kell a versenyzéshez ez is 🙂