Egy kérés nyomán összeállítottam egy kis segédletet a Raceroom és az Assetto Corsa szimulátorok control és FFB beállításaihoz, hátha másoknak is hasznos lehet. Jómagam Logitech G27-hez állítottam be így, de aztán változtatás nélkül jó volt a Thustmaster T300 típushoz is. A pedálsor viszont mindkét esetben egy Fanatec Clubsport V2 volt, így az arra vonatkozó dolgok lehet, hogy módosítandóak más pedálok esetében, bár nem hinném, hogy túlzottan.
Pár dolog magyarázatként és esetleg tanács. Először is, ez az én ízlésemnek megfelelő beállítás, tehát biztosan nem jó általános érvényűen. Másodszor, a Logitech alap driver-ében mindent hagytam gyári értéken (kivéve a 900 fokos kormányszöget), hogy az ne kavarjon bele semmibe. A Thrustmaster hasonló programjában szintúgy, csak a kormányszöget állítottam az alap 900-ról 1080 fokra.
A “Steering sensitivity” gyári értéke 50%, azt növelve pedig durván érzékennyé válik, ráadásul iszonyatosan koptatja a gumit. Ezt esetleg lehet csökkenteni és akkor kicsit jobban hasonlít a Raceroom-ban a kormányzás az Assetto Corsa-ban a kormány viselkedésére, illetve a gumikopás is jelentős mértékben csökkent. Volt, amikor 30%-ig is csökkentettem, ez megint ízlés kérdése, hogy kinek mikortól kezd el érzéketlenné válni.
A “Throttle sensitivity” vagyis a gáz érzékenysége 100%-on jó, ezt ellenőrizzük is felső részen látható csíkokkal, amelyek a pedálok működését modellezik. Régebben lejjebb vettem, aztán csodálkoztam, hogy miért megy el mellettem mindenki Indianapolis-ban. Mint kiderült, csak kb. 95%-ig nyitott a gázpedál. Fék (“Brake sensitivity”) esetén is 100%-on hagytam, mert az egyes autók setup-jában úgyis lehet állítani a fékerőt, inkább ott babrálok rajta annyira, hogy lehetőleg ne blokkoljon a legkeményebb féktávon a kerék.
Tettem be még pár képet a hangok beállításáról is, nálam így vált be, érzem leginkább élvezhetőnek a Raceroom amúgy remek hanghatásait. Kell a versenyzéshez ez is 🙂